Laulaminen on laji, jossa henkinen ja fyysinen yhdistyvät täysin saumattomasti ääneksi, joka on näiden molempien tulkki. Olen aiemmin elämässäni kehittänyt enemmän henkistä kuin fyysistä kapasiteettiani. Nyt olen huomannut fyysisyyden merkityksen henkisyydelle. Olen alkanut fyysistyä. Se näkyy minussa monella tavalla. Pidän itsestäni parempaa huolta. Meikkaan enemmän, hoidan ihoani, olen alkanut liikkua enemmän ja iloisemmin, pukeudun paremmin, ajattelen enemmän ruokavaliotani ja terveyttäni, pyrin lepäämään ja rentoutumaankin aina välillä. Huolehdin ihmissuhteistani paremmin. Tosin parantamisen varaa on näissä kaikissa vielä. Ryhtini parantumisen myötä olen ollut paremmalla tuulella, koska ryhti vaikuttaa yhtä paljon mielialaan kuin mieliala vaikuttaa ryhtiin.

Tässä tuli kuvattua fyysistä puolta enemmän kuin henkistä, mutta joidenkin laulajien henkinen kapasiteetti kaipaa vielä suurempaa remonttia kuin fyysinen. Ääni saatta soida hyvinkin, mutta tulkinta voi olla köyhää. Heille suosittelisin henkisiä harrastuksia, kuten kirjallisuuden lukemista ja analysointia, filosofiaa, uskontoa, muita taidemuotoja, kuten teatteria ja kuvataiteita.